Jak zachránit rukopis před šuplíkem

a jak dostat knihu ke čtenářům

Vydání a propagace knih od A do Z

pro autory, kterým na úspěchu jejich knihy záleží

Vlastní knihu si můžete vydat i vy.

Nenechte se odradit nedostatkem peněz,
zkušeností ani odmítnutím od nakladatelství.

Jediné, co doopravdy potřebujete,
je odvaha a víra ve své dílo!

Když mi pak pošlete pár vět, jak se vám líbila a svůj portrét, celou částku vám vrátím!

elektronické verze knihy
jsou bez vzorníku

Dozvíte se, jak:

dovést svůj text k dokonalosti,
⇒ ohlídat, aby pro vás vydání knihy nebyl finanční průšvih,
⇒ navrhnout obálku, která přitáhne pozornost,
⇒ knihu vydat bez obětování vlastních úspor,
⇒ ji dostat do knihkupectví a e-shopů,
⇒ stanovit cenu a pracovat s nástrahami českého knižního trhu,
⇒ najít čtenáře, kteří knihu nejvíc ocení.

V knize najdete i odkaz na stránku ZDROJE
s více než 300 odkazy na další informace, články, videa a služby.

Jiří Nosek vydal v rodinném nakladatelství KLIKA na zakázku více než 180 knih a od r. 2015 na svém blogu vydaniknihy.cz učí začínající i pokročilé autory, jak knihu nejen vydat, ale také ji dostat k těm správným čtenářům.

KLIKA zahájila revoluci v podmínkách na vydavatelském trhu, když jako jediné nakladatelství začala autorům vyplácet 90 % zisku z prodaných knih.

Skvělé nakopnutí pro každého, kdo byť jen chvíli uvažoval nad vlastní knihou. Část o propagaci si přečtěte vícekrát, protože je důležitá pro každého autora, který do své knihy dává vše.
Václav Krajňákpodnikatel, digitální marketér a blogger
Neděste se vlastní nevědomosti, světlo v tunelu se jmenuje „Vydej si vlastní knihu“ a já vám ji ze srdce doporučuji!
Kamila Ulčováspisovatelka a spolumajitelka reklamní agentury
Škoda, že jsem neměla tyto absolutně „superkomplexní“ informace o vydávání a prodeji knihy dřív. Hodně věcí jsem kvůli tomu v procesu přeskočila, vynechala a napáchala chyby… Na jednom místě je zde vše. Nemusíte paběrkovat po všech možných webech a hledat kusé informace.
MUDr. Jana Nováková, Čáslavčtenářka
Musím říct, že ta kniha je skvělá. Dost mi teď pomáhá s kolísající pílí s psaním mého veledíla. Je tam všechno. Už teď mám detailní představy, jak knihu vydám, jak ji budu propagovat, jak proběhne křest, jak se bude prodávat... Tak už stačí jen málo. Neprokrastinovat a psát.
Petr Študent čtenář a vydavatel časopisu "Československá vlaková pošta" - www.vlakovaposta.cz
Dnes jsem obdržel vaši knihu a musím říct, že mě opravdu velmi potěšila. Ležím a mám čas, takže jedu jak fretka a už jsem v půlce :-). Je opravdu nádherně napsaná a udělaná, opravdu se mi líbí a ve spoustě věcech mi otevřela oči. Takže za mě jednoznačně palec nahoru! Našel jsem v ní věci, které jsem neznal + inspiraci a trochu toho popostrčení. Takže jsem hrozně rád, že jsem na ní narazil.
Jan Kadlčíkčtenář (e-mail)
Doporučila bych ji každému, kdo hledá ucelené informace o vydávání knih a to ať už chce vydávat jakoukoliv formou. A nejen o vydávání, ale zejména i o propagaci a psaní (respektive technické stránce psaní). V knize se mi líbily náměty a nápady na akční kroky, přehlednost, srozumitelnost a ucelenost. Myslím, že studium s touto knihou může ušetřit hodně času, peněz i nervů. Celkově knihu mohu jedině doporučit.
Markéta K.čtenářka (e-mail)
Děkuji za možnost přečíst si Váš zajímavý návod "Vydej si vlastní KNIHU". Nejen že srozumitelně a komplexně vysvětluje veškeré dění okolo vydání jakékoli knihy, dokonce je nabitá nápady na praktickou realizaci a postupy pro každého autora podle mého přímo nepostradatelnými. Zvláště oceňuji univerzálnost uvedených myšlenek, které pozorný čtenář snadno dokáže využít i u jiných projektů, na míle vzdálených od samotného vydání knihy. Zákonitosti a zkušenosti ve Vaší knize popsané tak lze principiálně snadno použít na jakýkoli produkt uváděný na trh. Jinými slovy jde o silný marketingový nástroj pro získávání stálých a spokojených zákazníků. Až dokončím svůj "rukopis", počítám s využitím Vašich služeb... 😉
František Čermákčtenář (e-mail)
Co se týká knihy tak mi pomohla k lepší orientaci v tvorbě knih. Myslím, že je vhodná pro každého, kdo by chtěl něco vydat, ale nemá kolem sebe žádnou osobu, se kterou by mohl vydání svého díla konzultovat. Myslím, že šetří čas, jelikož všechny potřebné informace má v sobě a autor budoucí knihy tak nemusí bloudit po internetu a zdlouhavě hledat to, co potřebuje. Taky mě kniha zaujala částí o propagaci a její důležitosti. Myslel jsem, že propagovat dílo na instagramu a facebooku bude stačit, ale teď vím, že se nesmím bát udělat víc, abych zaručil úspěch svého díla.
Pavol Hurtačtenář (e-mail)
Náhody neexistují. Odkaz na monografii Jiřího Noska „Vydej si vlastní knihu“ mi poslala jedna moje dobrá kamarádka (známá), protože věděla, že právě dokončuji svoji první knihu, a že následně přede mnou nutně vyvstanou nelehké otázky ohledně jejího vydání. Po zběžném nahlédnutí mi moje intuice, na kterou tolik sázím, prakticky okamžitě napověděla, abych do toho šel, že bych se mohl dozvědět nějaké zajímavé a důležité věci a posunout se zase v tomto směru o něco (o trochu) dál. Konečný výsledek ovšem (ještě) daleko předčil i ta moje nejodvážnější (nejsmělejší) očekávání; jedná se o vynikající příručku, která provede (budoucího) autora prakticky všemi úskalími, která ho mohou potkat od okamžiku, kdy se na tuto krásnou, ale zároveň také poměrně obtížnou a trnitou cestu vydá (vydal), (takzvaně od A do Z)… Po přečtení Noskovy monografie „Vydej si vlastní knihu“ mám v jednom ohledu jasno už nyní; stane se mým klíčovým průvodcem, rádcem a spojencem v usilování, jak svoji čerstvě napsanou knihu dostat ke svým čtenářům.
Martin Navrátilčtenář, (spisovatel a) autor projektu „Netrhejme jablka, která visí na spodních větvích“; www. martinnavratil.com
Som nadsena z vašej knihy. Citala som uz dve podobne, ale tato je zatial najlepsia, nielen obsahovo, ale aj z psychologickeho aj marketingoveho hladiska. Paci sa mi aj styl pisania, jednoduchý, zrozumiteľný, akoby mi kamarat povedal, ako sa veci majú. 🙂  Pisem vam, nie preto ze by som potrebovala aby ste mi vrátili tych 4 EUR, ale preto ze som skutocne nadsena.  Knihu som navrhla ako povinne citanie pre klientov pripravovanej crowdfundingovej platformy v SR, planujeme už ako by sme vasu knihu mohli promovať aj u nás.  Myslim si, ze ludia ktori vasu knihu čítali budu na úplne inom leveli pred začiatkom crowdfundingovej kampane ako ti, co nic podobne necitali.  Zaroven som info o nej rozposlala mojim znamym autorom, pretože verim, ze este aj ti, co uz maju vydanie knihy za sebou (tiez sa k nim radim) sa tam maju co naucit, obzvlast napady ohľadom marketingu alebo aj uvedomenia ohľadom odborných kníh a ako sa moze knihou clovek dostat na iny level podnikania. Niektorí si ju uz stihli aj objednať.  Na Slovensku podporujem zacinajucich autorov, mame svoju FB skupinu a pridavala som tam teraz linky aj na niektore vase webinare a ebooky (samorejme len link, nie ebook samotny).  Dakujem, ze ste si dali namahu vsetky tieto info spisat a ze takto pomahate autorom sa zorientovat a dostat blizsie k svojmu snu. 🙂 Amen
Michaela Rayautorka bestselleru o detskom sebavedomi, www.sebavedomie.com
Napriek tomu, že autor je odborník vo svojom obore, kniha je písaná laickým jazykom, aby tomu porozumel aj začiatočník, ktorému je kniha určená. Kniha je plná konkrétnych, podrobných informácií o tom, ako funguje celý mechanizmus vydávania knihy od dopísania rukopisu, cez zváženie ako knihu vydať, aké zvoliť vydavateľstvo a spôsob distribúcie, kde a kedy knihu propagovať, a podobne. Dáva však aj motivačné rady a tipy ako sa stať spisovateľom a zároveň lepším človekom. Nejde o suchopárnu príručku faktov a informácií, Jirka podáva čitateľovi oveľa hlbšie poznatky. Napísal knihu, ktorá je zároveň koučingom, inšpiráciou k osobnostnému rastu v mnohých oblastiach, nielen v oblasti vydávania kníh. Píše láskavo, s pokorou a hlbokou osobnou múdrosťou.
Lucia Tužinskáprekladateľka
Kniha je ideálním průvodcem jak pro úplné začátečníky, kteří se chystají vydat svoji prvotinu, tak pro pokročilé, kteří už za sebou mají několik knih. Začátečník získá díky knize ucelený přehled o tom, co celý proces obnáší a na co si dát pozor. Některé chyby totiž mohou být fatální, a to zejména z finančního hlediska. Pokročilejší vydavatelé si zase "vyzobou" užitečné informace zejména v kapitolách o marketingu a PR, kde najdou řadu praktických tipů, které lze snadno uvést do praxe.
Lucie Gramelovánakladatelka, http://www.jazykovy-koutek.cz/
Koupila jsem si Vaši knihu "Vydej si vlastní knihu" a je vážně skvělá. Nemůžu se od ní skoro odtrhnout. Je úžasné, jak nám autorům pomáháte a předáváte své zkušenosti. Nadto se mi velmi líbí Váš styl, kterým píšete.
Ilona Šplíchalováčtenářka (e-mail)
Táto kniha má pre nás, amatérskych historikov a spisovateľov, nesmierne cenné informačné hodnoty a motiváciu byť prospešným aj iným ľuďom. Veľmi dobre, vecne, zrozumiteľne napísaný obsah nabudí k cielenému písaniu i človeka s minimálnym vzťahom k literárnej tvorbe. Preto som myšlienky z vašej knihy tlmočil mojim známym, o ktorých som vedel, že si píšu záznamy o rodinných i spoločenských udalostiach a rozhodli sa ich zverejniť.  S ich súhlasom som  niektoré  zápisky použil pri spracovaní monografie obce. V nej som uplatnil viaceré odporúčania z knihy o rozsahu strán, výberu vhodného papiera, spracovania žiadosti o kalkuláciu a určení nákladu. Pre začínajúcich autorov vynikajúci zdroj praktických aj psychologických návodov. Vďaka, pán Nosek. 
Milan Bušočtenář (e-mail)
Těmito řádky Vám chci poděkovat. Za pomoc nám, začínajícím autorům. Vyznat se v tomto oboru a směru bez patřičného vzdělání a zkušeností je jako vyplout na moře a přitom nevědět, co mě na rozbouřeném moři čeká, co všechno mě může potkat a jestli se vůbec dostanu tam, kam se přeji dostat. Z vaší knihy tak lépe vidím nástrahy, které mě budou čekat při oslovování tiskárny, a zároveň jaké kroky bych měl podnikat při její distribuci. Touto knihou jste mi předal víc, než jsem si zjistil na internetu za celé tři roky, co píšu.
Jiří Lahodačtenář a začínající spisovatel
Kniha je velmi propracovaná a přehledná. Jsou zde dobře popsané rady, jak překonat obavy a vydat si vlastní knihu. Opravdu dobrý návod, jak postupovat krok za krokem. Hodně úspěchů všem začínajícím autorům!
Karel Bašečtenář a začínající spisovatel